Een zonnig begin van de voetbalschool

De eerste ochtend onder een stralende zon begonnen aan de 13e editie van de voetbalschool. Na een inleidend praatje van wethouder van Dis en de voorstelronde van de deelnemers, begonnen de deelnemers onder begeleiding van Ruben Schaken aan de gezamenlijke warming-up.

Na de warming-up van start gegaan met de eerste trainingsblokken met op het eerste veld als gasttrainer Ruben Schaken. Op de andere velden onder andere conditie training in de al brandende hitte op de vroege ochtend. Ook werden het afwerken, de basis techniek en het passen naar een hoger level gebracht door de andere trainers.

Tussen de middag na een drukke training van de ochtend, was het tijd voor een broodje met worst dat de deelnemers wel verdiend hebben na zo hard werken. In de middagpauze speelde de teams het spel Back of the Net met soms een verrassende winnaar.

’s-Middags gingen de spelers weer verder met het “leven als een prof’ met nog meer trainingen. Dit keer als gast Glenn Helder die een partij en pass oefening had gedacht voor de spelertjes. Hij bracht dit met veel verbaal enthousiasme en aandacht voor individuele spelers. En uiteraard had hij voldoende aandacht voor handtekeningen en foto’s.

De temperatuur steeg tot 24 graden en er werd veel gedronken. Sommige moesten helaas uitvallen maar worden morgen weer verwacht.

Om 16.00 is de eerste dag geëindigd en zien we er naar uit om morgen de deelnemers weer fris en fruitig te ontvangen voor nog meer trainingen. De gasttrainers voor morgen zijn Arno Arts en Leo Koswal.

Reacties uitgeschakeld.